fredag 16. september 2011

Decoupage

Vi har lært en teknikk som heter decoupage, denne teknikken kunne jeg litt av fra før, men har lært mye mer nå.
Decoupage er en teknikk du bruker for å lage collage med bilder eller inspirasjon eller bare et bilde med små bilder som er overlapper hverandre. Jeg har jo bestemt meg for å bruke decoupage på oppbevaring esken vi lager, fordi jeg syntes det er fint med vintage collage.
Det du trenger er:
- Decoupage lim/tapet lim
- Det du vil pynte med(bilder, tapet, servietter,silkepapir)
- En overflate du skal overføre til
- Pensel



Først tar du lim på overflaten også legger du bilde eller servietten eller hva du bruker på overflaten, så presser du det ned, pass på luft bobler! Når du har lagt det på, tar du lim over bilde igjen, så lar du det tørke. Jeg vil jo lage collage så da overlapper jeg underlaget med bilder/avisutklipp/mønster osv.
Dette er en veldig fin teknikk for å pynte esker, bilder, oppslagstavler og det du vil pynte, det er også mulighet for å pynte glass med det, fordi limet blir gjennomsiktig.



Bilde over er bare tapet i bunnen, også overlappet med en ny tapet, så har jeg tatt utslag fra en gammel avis og noen bilder fra et gavepapir. Det var bare en kjapp prøve men det blir veldig fint når du overlapper.

-Benedicte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar